SCHEDULE

WEBSHOP

DER ROCKPASTOR

GOSPEL EXPRESS

CONTACT DETAILS



Rockpastor Ministries rf
Holmintie 3,
65200 Vasa Finland
+358 (0)40 140 9885



TARINANI

Päivänä, jolloin synnyin, äitini antoi minut pois. Myöhemmin minulle kerrottiin, että olin orpokodissa noin vuoden, ennen kuin tulin kotiin äitini ja isäni luo. Serkkuni kertoi minulle jo hyvin varhaisessa vaiheessa "salaisuuden", että äitini ja isäni eivät olleet oikeat vanhempani.


Sisimmästäni alkoi nousta kysymyksiä: Mistä olen kotoisin? Kuka olen? Minne olen menossa? Koska patosin kaiken sisälleni, aloin tuntea pelkoa ja epävarmuutta. Tämä muuttui nopeasti ahdistukseksi, ja join alkoholia ensimmäistä kertaa 12-vuotiaana. Koin itseni vahvaksi juodessani. Kaikki ongelmat hävisivät alkoholin vaikutuksesta.



Vuodet kuluivat mutta elin valheessa. Ajattelin, että minulla oli kaikki hallinnassa, mutta ongelmat vain kasvoivat. Tapasin elämäni rakkauden vuonna 1990 ja vuonna 1993 menimme naimisiin. Noihin aikoihin sain ensimmäisen paniikkikohtaukseni, vaikka minulla oli nyt joku, jota rakastin ja johon luotin.


Meillä on neljä upeaa lasta vaimoni Hannelen kanssa. Kun vanhin lapsemme Sebastian oli vuoden ikäinen, lähdin Lontooseen tarkoituksenani katsella maailmaa. Siellä tutustuin Micky Moodyyn, joka oli ollut Whitesnake -bändin alkuperäinen kitaristi. Tapasimme klubilla nimeltä 12 Bar Club Denmark Streetillä. Meistä tuli ystäviä ja aloimme pian työskennellä yhdessä. Näin alkoi elämäni rock-muusikkona. Lapsuuden unelmastani tuli totta.


Samana vuonna aloin käyttämään huumeita ja blandasin kaiken alkoholiin. Se oli helppo tapa päästä eroon pelosta, joka eli sisälläni. Vuosien varrella minulla on ollut kunnia soittaa ja olla kiertueella muun muassa Lynyrd Skynyrdin, Status Quon, Whitesnaken ja Molly Hatchetin jäsenten kanssa. Dave Hlubek, Molly Hatchetin kitaristi ja yhtyeen perustaja, oli minulle erittäin rakas ystävä aina kuolemaansa 2. syyskuuta 2017 asti.



Vuonna 2006 terveyteni alkoi näyttää hälyttäviä merkkejä elämäntyylistäni johtuen. Join kolme pulloa vodkaa päivässä vain pystyäkseni toimimaan. Muistan maaliskuun ensimmäisen päivän vuonna 2006. Olin pimeässä hotellihuoneessa Helsingissä. Olin yksin. Minulla ei ollut enää ketään kelle puhua, lukuun ottamatta vaimoani ja ystävääni, jonka olin tuntenut kuusitoista vuotta. Tämä ystävä oli uskossa, ja sinä päivänä hän rohkeni sanoa, että tarvitsen Jeesuksen elämääni. Silloin jotain tapahtui sydämessäni, en tiedä mitä, mutta tunsin kaipaavani Jeesusta. Jotain hyvin omituista, sillä vihasin kaikkia kristittyjä ja kaikkea, jota kutsuttiin kristinuskoksi.


Ystäväni kertoi minulle, että jos tajuan olevani syntinen ja pyydän Jeesukselta anteeksiantoa, niin Jeesus myös antaa minulle anteeksi. Hän kertoi, että voisin antaa elämäni Hänen käsiinsä ja pelastua. Minulla ei ollut mitään ymmärrystä siitä, mitä hän puhui, mutta aivan kuin sydämeni olisi jatkuvasti huomauttanut ystäväni olevan oikeassa. Sinä päivänä sain Jeesuksen elämääni ja ystäväni oli oikeassa. Jeesus tuli elämääni.


Tein sen virheen, etten halunnut mennä kirkkoon tai mihinkään seurakuntaan. Se ei sopinut imagooni ja mitähän kaikki ystävänikään ajattelisivat? Luulin, että kaikki oli nyt kunnossa. Olin onnistunut raitistumaan ja puhdistamaan osan elämästäni. Luulin, että olin tehnyt kaiken itse, mutta totuus oli, että Jeesus oli vapauttanut minut. Tiedän tämän 100% varmuudella tänään. Näin on. Vain Jeesus kykenee tähän!



Ei kulunut kauan ennen kuin olin taas kiertueella. Aloin juoda uudelleen New Yorkilaisen Erocktica-yhtyeen kiertueella. Se oli kauhea kiertue. En nukkunut tai syönyt moneen viikkoon. Ainoa mitä pystyin tehdä, oli juoda viinaa ja oksentaa verta. Se oli koko elämäni pahin kiertue ja tiesin, ettei se tulisi päättymään hyvin.


Palattuani kotiin huomasin, että silmänvalkuaiseni olivat muuttuneet keltaisiksi. Olen ollut monien vuosien ajan luulosairas ja käynyt lääkärissä heti, kun olen edes epäillyt jokin olevan vialla. Aikaisemmin se oli luulosairaan turhaa pelkoa ja paniikkia, mutta tämä oli todellista, joten en uskaltanut mennä lääkäriin. Tiesin olevani vakavasti sairas. Sen sijaan soitin tuolle ystävälleni, joka oli johtanut minut Jeesuksen luo. Kysyin häneltä, uskooko hän, että Jeesus voi antaa minulle anteeksi uudelleen. Ystäväni sanoi, että se on itsestään selvä asia, kunhan vain olen rehellinen Jeesuksen suhteen.


3. tammikuuta 2007 ystäväni vei minut pieneen seurakuntaan kaupungin laidalle. Olin peloissani ja kaiken lisäksi lisäksi humalassa. Minun oli vaikea kävellä, mutta ystäväni auttoivat minut sisälle kirkkoon. Istuin ensimmäisessä penkkirivissä katsellen suurta puuristiä, kun tunsin näiden ihmisten laskevan kätensä harteilleni, ja he alkoivat rukoilla. Kun he rukoilivat, tunsin Jumalan rakkauden ensimmäistä kertaa elämässäni. Tämä kosketti sydäntäni niin paljon, että aloin itkeä. En ollut itkenyt moneen vuoteen, enkä pystynyt lopettaa. Sinä yönä elämäni muuttui. Siitä illasta 3. tammikuuta 2007 lähtien en ole juonut yhtään tippaa alkoholia tai käyttänyt huumeita. Se, jonka Poika vapauttaa, on todella vapaa. Tämä on totuus!



Olin edelleen hyvin sairas ja 10. helmikuuta 2007 minut vietiin sairaalaan. Olin täysin keltainen ja turvonnut. Tutkimuksensa jälkeen lääkäri ilmoitti soittavani perheelleni ja pyytämään heitä tulemaan sairaalaan. Maksani oli tuhoutunut, munuaiseni eivät toimineet, haimani oli tulehtunut ja perna laajentunut. Minulla oli useita sisäisiä verenvuotohaavoja ja n. 6-7 litraa nestettä vatsassa. Lääkäreiden mukaan en selviäisi. Makasin nyt kuolinvuoteellani.


Kristityt ystävät, jotka uskovat, että Jeesus on sama eilen, tänään ja koko iankaikkisesti, kävivät luonani sairaalassa. Jokaisella oli jotain kerrottavaa, ja jokainen tarina muuttuneesta elämästä antoi minulle toivoa. Eräänä iltana kuulin selkeän äänen:


- Pontus, milloin sanoit viimeksi vaimollesi ja lapsillesi, että rakastat heitä?


Tajusin murtuneena, että olin ollut arvoton aviomies enkä ollut koskaan ollut läsnä lapsilleni. Sydämeni murtui ja itkin. Sydämeni piti särkyä, koska minulla ei ollut ketään muuta korjaamaan sitä, kuin Jeesus. Huusin Hänen puoleensa ja Hän kuuli huutoni. Sinä yönä heräsin ja näin, että kaikki siinä sairaalan pimeässä huoneessa oli jotenkin erilaista. Näin loistavan valon ja ihmisen varjon. Kuulin taas äänen:


- Kun nouset sängystä, mene ulos ja kerro kaikille minulle ja elämästäsi. Varoita lapsia ja nuoria kaikista näistä vaaroista ja auta niitä, joilla on samat ongelmat kuin sinulla.



Nämä olivat Jeesuksen sanat minulle ja loppu on historiaa. Minulla on niin paljon kerrottavaa. Syy, jonka vuoksi luet tätä, on se, että Jeesus teki ihmeen elämässäni ja olen edelleen elossa. Olen täysin toipunut vammoista ja sairauksista, joista kärsin maatessani tuolloin kuolinvuoteellani. Viimeisen 12 vuoden ajan olen matkustanut kokopäiväisesti ympäri maailmaa ja kertonut elämäntarinaani muille. Tämä on uusi elämäni. Rakastan Jeesusta ja jos hän kerran pystyi tehdä tällaista minun elämässäni, ajattelepa mitä Hän voi tehdä sinun elämässäsi. Hän on myös eheyttänyt minut ja parantanut ihmissuhteita niin perheessäni kuin monien muidenkin kanssa. Poikani, joka oli yhden vuoden, kun kävin Lontoossa, on tänään 25-vuotias ja matkustaa kanssani kaikkialla. Hän on myös paras ystäväni.


Jeesus kuoli meidän puolestamme ja me elämme Hänelle. Tämä oli hyvin lyhyt versio elämäntarinastani, mutta toivon voivani rohkaista sinua edes vähän. Ei ole väliä missä tilanteessa olet nyt. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hän antaa meille iankaikkisen elämän ja antaa meille syntimme anteeksi. Ainoa mitä meidän on tehtävä, on pyytää Häneltä anteeksiantoa ja pyytää Häntä tulemaan elämäämme. Se on oma päätös, mutta meillä on vapaa tahto. Meidän on myös käännyttävä pois vanhasta elämästämme. Mitään ei tapahdu yhdessä yössä tai parissa päivässä, joten älä huoli. Kukaan meistä ei ole koskaan täydellinen niin kauan kuin elämme täällä maan päällä. On vain yksi, joka on täydellinen, ja se on Jeesus. Kukaan ei tule Isän (Jumalan) luo, paitsi Jeesuksen kautta.



Itse en usko, että olisi olemassa mitään täydellistä "pelastusrukousta". Jumala näkee sydämeemme, mutta meidän pitää tunnustaa uskomme ja uskoa sydämessämme pelastuaksemme. Etsi samanhenkisiä uskovia uudessa elämässäsi Jeesuksen kanssa. Lue Raamattua, mutta älä aloita ensimmäisestä luvusta. Aloita Johanneksen evankeliumista ja lue asenteella, että haluat oppia tuntemaan Jeesusta. Tutki mitä Hän tekee ja mitä Hän sanoo. Hän on edelleen sama. Et tarvitse mitään hienoja rukouksia tai värssyjä. Ole vain rehellinen Herralle, sillä Hän tietää sinusta kaiken, mutta haluaa myös sinun puhuvan Hänelle.


Toivotan sinulle onnea ja Jumalan yltäkylläisiä siunauksia! Muista, että Jeesus rakastaa sinua!

Pontus J. Back (evankelista, Kalajoen Vapaaseurakunta)


Kuvat: Marrku Lilleberg 2020

LATEST ALBUMS

ROCKABILLY HYMNS

LISTEN HERE!

SONG OF THE WEEK

BLUES HALL OF FAME

LISTEN

SOCIAL MEDIA